FAQ (veelgestelde vragen)

Overzicht

Actueel MedicatieOverzicht (AMO)

Waar kan ik een actueel medicatieoverzicht krijgen?

Via ons Contactformulier onderaan de contactpagina kunt u bij de vestiging waar u ingeschreven staat een actueel medicatieoverzicht aanvragen. Wij hebben uw NAW gegevens hiervoor nodig. Na verificatie van uw gegevens sturen wij uw actueel medicatieoverzicht per e-mail.

Wat is een actueel medicatieoverzicht?

Dit is een overzicht van alle medicijnen die u momenteel gebruikt. Allergieën voor bepaalde medicijnen staan hier ook op vermeld. Zelfzorgmiddelen die u in de apotheek aanschaft, komen hier ook op te staan.

Ik ga op vakantie naar het buitenland en neem medicijnen mee, waar moet ik rekening mee houden?

Gaat u naar een Schengenland en gebruikt u medicijnen die onder de Opiumwet vallen? Dan is het nodig om een Schengenverklaring aan te vragen. Deze is 30 dagen geldig en eenvoudig aan te vragen via het CAK. Wees er op tijd bij, het kan namelijk vier tot zes weken duren tot de aanvraag voltooid is.

Op onze website kunt u bij Zorg & Service onder het kopje ‘Reizigersconsult’ meer lezen over het reizen met Opiumwet geneesmiddelen.

Als u naar een land reist dat geen onderdeel uitmaakt van de Schengenlanden, heeft u mogelijk een Engelstalige medicijnverklaring nodig. Wanneer u meerdere medicijnen gebruikt, is het raadzaam om een Actueel Medicatieoverzicht (AMO) mee te nemen op reis. Deze kunt u ook in het Engels aanvragen. Als u in het buitenland medische hulp nodig heeft, kunnen artsen rekening houden met de medicatie die u gebruikt. U kunt per e-mail, ons contactformulier of aan de balie een Actueel Medicatieoverzicht opvragen.

Adviesgesprek Astma/COPD

Hoe moet ik mijn inhalator gebruiken?

Er zijn veel verschillende soorten inhalatoren. Niet elke inhalator werkt op dezelfde manier. Wanneer u op de juiste wijze inhaleert komt het geneesmiddel op de goede plek in de longen terecht en kan het zijn werk doen. Daarom is het belangrijk dat u uw inhalator correct gebruikt. De eerste keer dat u een inhalator krijgt zal het gebruik uitgebreid met u worden doorgenomen in de apotheek. Het kan zijn dat u toch (onbewuste) fouten maakt bij het inhaleren. Daarom is het goed om minstens 1 keer per jaar te controleren of het inhaleren goed gaat. Hiervoor kunt u een afspraak maken. Wij zullen het gebruik doornemen en samen met u bepalen welke inhalator het beste bij uw wensen en behoeften past. Hiernaast kunt u de website van inhalatorgebruik thuis raadplegen voor duidelijke instructiefilmpjes van uw inhalator.

Ik gebruik een inhalator met voorzetkamer. Hoe vaak moet ik de voorzetkamer vervangen?

Wij raden aan om de voorzetkamer iedere 12 maanden te vervangen. Deze kunt u gewoon bij ons bestellen per e-mail of telefoon. Vergeet ook niet om uw voorzetkamer 1 keer per week schoon te maken.

Hoe reinig ik mijn voorzetkamer?

Het schoonmaken van de voorzetkamer kan per type verschillen, maar over het algemeen heeft handmatig reinigen de voorkeur. Haal de voorzetkamer uit elkaar en was de onderdelen in een sopje van schoon, lauw water met afwaszeep. Spoel de voorzetkamer niet af en laat alle onderdelen drogen aan de lucht. Let op dat de onderdelen goed droog zijn voordat u de voorzetkamer weer in elkaar zet. Het medicijn kan anders aan de wanden gaan plakken wanneer u inhaleert.

Anticonceptieconsulent

Welk anticonceptiemiddel past het beste bij mij?

Een greep uit de keuzes aan anticonceptiemiddelen zijn bijvoorbeeld de anticonceptiepil, een spiraaltje, een implantatiestaafje en de prikpil. Elk middel bestaat weer uit verschillende soorten met zijn eigen voor- en nadelen. Onze Pilconsulent kan u advies geven over het anticonceptiemiddel dat het beste past bij uw wensen. Ook is onze Pilconsulent gespecialiseerd in de verschillende soorten anticonceptiepillen. Door het bespreken van uw wensen, ervaringen en eventuele bijwerkingen kan er gezocht worden naar een anticonceptiepil die het beste op u aansluit. U kunt een afspraak maken met de anticonceptieconsulent of te allen tijde langskomen in de apotheek met uw vraag.

Zijn de Pilconsulenten dagelijks aanwezig?

De Pilconsulenten zijn dagelijks aanwezig voor uw vragen over anticonceptiemiddelen. Voor een uitgebreid advies kunt u het beste een afspraak maken.

Heb ik een (herhaal) recept nodig voor de anticonceptiepil?

De eerste keer krijgt u uw anticonceptiepil mee voor drie of zes maanden en kunt u zich gratis aanmelden voor onze Pil herhaalservice. Vervolgens zullen wij u een herinneringsmail sturen om de pil te bestellen wanneer deze bijna op is. Deze kan elke keer voor maximaal één jaar besteld worden. Hiervoor is geen herhaalrecept nodig. Mocht u tussentijds last krijgen van bijwerkingen, dan kunt u een afspraak maken met de Pilconsulent om alternatieven voor uw anticonceptiepil te bespreken.

Bereiding van medicijnen

Kunnen jullie medicijnen bereiden?

Onze vestiging in Emmen heeft een bereidingsruimte. Hier worden verschillende medicijnen bereid zoals capsules, zalven, crèmes, dranken en zelfs steriele bereidingen.

Indien u gebruik wenst te maken van deze dienst dan kunt u gerust contact opnemen met ons.

Waarom bereiden jullie medicijnen?

Het kan voorkomen dat een geneesmiddel (tijdelijk) niet verkrijgbaar is, maar wel nodig is om een ziekte te behandelen. Hiernaast kan het wenselijk zijn om een medicijn in een andere sterkte of vorm te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een dosering voor kinderen. Apotheek de Vriendschap vindt het belangrijk dat deze geneesmiddelen bereid kunnen worden, zodat de patiënt (op tijd) de behandeling krijgt die het beste aansluit bij zijn of haar klachten. Dit noemen wij zorg op maat.

Ik ben ingeschreven bij een andere apotheek, kunnen jullie ook medicijnen op maat voor mij bereiden?

Wij kunnen voor iedereen medicijnen bereiden. Echter wordt niet alles vergoedt door de zorgverzekeraars. U kunt altijd bij ons informeren wat wij voor u hierin kunnen betekenen.

Bezorgservice

Hoe werkt de bezorgservice?

Als het u om medische redenen niet lukt om medicatie op te halen in de apotheek, bezorgen wij uw geneesmiddelen thuis. Hiervoor hebben wij eigen bezorgers in dienst. U kunt contact opnemen met de apotheek om een moment te kiezen waarop de bezorger bij u langs kan komen. Zo komt de bezorger niet voor een dichte deur te staan en heeft u op tijd uw medicatie thuis.

Bezorgen jullie ook op mijn adres?

Wij bezorgen binnen Emmen, Borger-Odoorn, Ter-Apel en Nieuw-Weerdinge. Mocht u het niet zeker weten of wij bij u kunnen bezorgen, dan kunt u gerust contact opnemen met ons.

Is de bezorgservice gratis?

Ja, u kunt kosteloos recept plichtige geneesmiddelen bij u thuis laten bezorgen.

Care For Women

Hoe kan ik een afspraak maken met de Care for Women specialist?

Via de contactpagina van Amanda Niewold op de website van Care For Women kunt u een afspraak maken.

Diabetes Risico Test

Wat is de Diabetes Risico Test?

Onze apotheek is in 2019 gestart met een Diabetes Risico Test waarbij de zogeheten AGE-scanner wordt gebruikt. Deze innovatieve scanner kan door uw huid heen door middel van Uv-straling het aantal versuikerde eiwitten meten. Dit is een snelle en veilige test, waarbij geen bloed hoeft te worden geprikt. In combinatie met uw BMI en leeftijd kan worden ingeschat hoe hoog het risico is dat u diabetes type 2 krijgt.

Door hier te klikken kunt u geheel kosteloos een afspraak inplannen voor de Diabetes Risico Test.

Wat is mijn risico op het krijgen van diabetes?

Uw risico op het ontwikkelen van Diabetes is afhankelijk van meerdere factoren. Op de website van het diabetesfonds kunt u globaal bekijken of u een verhoogd risico loopt op het krijgen van diabetes.

Indien u meer specifiek wilt weten wat uw risico is op het ontwikkelen van diabetes, dan kunt u een geheel kosteloos een afspraak inplannen voor onze Diabetes Risico Test.

Wat kan ik doen om het risico op diabetes te verminderen?

Met een gezonde leefstijl kunt u het risico op diabetes type 2 verminderen en zelfs de kans vergroten om diabetes type 2 om te keren! Als u uw suikerinname vermindert, kiest voor volkoren producten en vaker groente eet zal het suiker in uw bloed dalen. In combinatie met een paar kilo afvallen en meer lichaamsbeweging zal uw lichaam weer beter reageren op insuline. Insuline is de stof die ervoor zorgt dat suiker uit het bloed wordt opgenomen. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van Diabetesfonds.

Voor een advies over een gezonde leefstijl kunt u ook een afspraak maken bij ons. Wij kunnen u hierin begeleiden.

Diabeteszorg

Kan ik mijn diabetesmateriaal bij apotheek de Vriendschap krijgen?

Diabetesmaterialen kunt u bij alle vestigingen van apotheek de Vriendschap krijgen, ongeacht waar u verzekerd bent.

Wat is mijn risico op het krijgen van diabetes?

Uw risico op het ontwikkelen van Diabetes is afhankelijk van meerdere factoren. Op de website van het diabetesfonds kunt u globaal bekijken of u een verhoogd risico loopt op het krijgen van diabetes.

Indien u meer specifiek wilt weten wat uw risico is op het ontwikkelen van diabetes, dan kunt u een geheel kosteloos een afspraak inplannen voor onze Diabetes Risico Test.

Wat kan ik doen om het risico op diabetes te verminderen?

Met een gezonde leefstijl kunt u het risico op diabetes type 2 verminderen en zelfs de kans vergroten om diabetes type 2 om te keren! Als u uw suikerinname vermindert, kiest voor volkoren producten en vaker groente eet zal het suiker in uw bloed dalen. In combinatie met een paar kilo afvallen en meer lichaamsbeweging zal uw lichaam weer beter reageren op insuline. Insuline is de stof die ervoor zorgt dat suiker uit het bloed wordt opgenomen. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van Diabetesfonds.

Voor een advies over een gezonde leefstijl kunt u ook een afspraak maken bij ons. Wij kunnen u hierin begeleiden.

Farmaceutisch consult apotheker

Hoe kan ik een consult met de apotheker aanvragen?

Via onze pagina Farmaceutisch consult apotheker kunt u een afspraak maken met één van onze apothekers.

Wat is een farmaceutisch consult?

Een farmaceutisch consult is een gesprek tussen de cliënt en de apotheker, waarin de zorgvraag van de cliënt wordt besproken. Het gesprek vindt plaats op basis van wederzijds vertrouwen en resulteert altijd in een gezamenlijk besluit. Dit besluit mondt veelal uit in een farmacotherapeutische behandeling volgens een behandelplan.

Herhaalrecepten/modules

Hoe werkt de herhaalservice?

Als u dezelfde medicijnen voor een langere tijd moet gebruiken, kunt u zich aanmelden voor de herhaalservice. U hoeft dan niet elke keer een herhaalrecept aan te vragen bij de huisarts. Wij zorgen dat uw medicijnen elke 12 weken automatisch herhaald worden. U krijgt dan per mail een bericht als de medicatie voor u klaarstaat.

In sommige gevallen kunt u in aanmerking komen voor een 4-wekelijkse of 8-wekelijkse herhaalmodule. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons.

Kan ik met een herhaalrecept bij jullie terecht?

U kunt altijd met een herhaalrecept terecht bij één van onze vestigingen. Door ons ruime voorraad in de apotheken kunnen wij u in de meeste gevallen het medicijn direct meegeven.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de herhaalservice?

U kunt zich per e-mail via het Contactformulier onderaan onze contact pagina aanmelden voor de herhaalservice. U kunt zich ook aan de balie in de apotheek aanmelden.

Voor het goed opstarten van de herhaalservice hebben wij uw huidige voorraad thuis nodig. Dit kunt u via het Contactformulier of aan de balie aan ons doorgeven.

Huidverzorging & Cosmetica

Ik ben een man, kan ik advies krijgen over Huidverzorging & Cosmetica?

Dat kan zeker! De tijd dat alleen vrouwen dagcrèmes en reinigingsproducten op hun huid aanbrachten is voorbij. Ook mannen besteden steeds meer tijd aan uiterlijke verzorging. Zo reinigen mannen dagelijks na het scheren en tijdens het douchen hun huid. 

De mannenhuid is gemiddeld 20% dikker dan die van vrouwen. De huid van de man transpireert meer en produceert ook meer talg. Daarnaast wordt de huid barrière vaker aangetast door het scheren of juist door het laten staan van een baard. Tot slot bevat de mannenhuid ook meer collageen, een natuurlijke stof die ervoor zorgt dat je huid elastisch en soepel blijft. Dit betekent dat rimpels bij mannen later worden gevormd dan bij vrouwen, maar wel dieper zijn.

Maak geheel kosteloos een afspraak met onze Drogisterij medewerkers voor een advies op maat.

Kan ik een afspraak maken met een medewerker van Huidverzorging & Cosmetica?

Iedereen kan geheel kosteloos een afspraak maken met één van onze Drogisterij medewerkers. Maak nu een afspraak door hier te klikken.

Verkopen jullie producten van La Roche-Posay?

Jazeker, wij hebben een ruim assortiment aan La Roche-Posay producten. Wij zijn gespecialiseerd in de productlijn van La Roche-Posay en daarom kunnen wij u professioneel advies geven wat specifiek past bij uw huidtype. Door hier te klikken kunt u direct een afspraak maken met één van onze Drogisterij medewerkers.

Verkopen jullie producten van Vichy?

Jazeker, wij hebben een ruim assortiment aan Vichy producten. Wij zijn gespecialiseerd in de productlijn van Vichy en daarom kunnen wij u professioneel advies geven wat specifiek past bij uw huidtype. Door hier te klikken kunt u direct een afspraak maken met één van onze Drogisterij medewerkers.

Incontinentieconsulent

Kan ik mijn incontinentiemateriaal bestellen bij jullie?

Bij ons kunt u altijd incontinentiemateriaal bestellen. Daarnaast hebben wij ook een ruim assortiment op voorraad. U kunt uw incontinentiemateriaal per e-mail of per telefoon via onze Contact pagina bestellen.

Wordt mijn incontinentiemateriaal vergoed via jullie?

In bijna alle gevallen kunt u uw incontinentiemateriaal vergoed krijgen via ons. Mocht u het zeker willen weten dan kunt u contact opnemen met onze Incontinentieconsulent.

Instellingsapotheek de Vriendschap

Wij zijn een (zorg)instelling, kan apotheek de Vriendschap de farmaceutische zorg leveren?

Apotheek de Vriendschap kan voor iedere (zorg)instelling de farmaceutische zorg leveren van begin tot eind. Wij gaan altijd voor maatwerk aangezien iedere locatie uniek is. Hierdoor verzorgen wij inmiddels voor vele organisaties de farmaceutische zorg en zijn wij ook een instellingsapotheek.

Medicatiebeoordeling

Kom ik in aanmerking voor een medicatiebeoordeling?

Wij selecteren patiënten aan de hand van de ‘Multidisciplinaire Richtlijn Polyfarmacie bij ouderen’. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft een aantal selectiecriteria opgesteld waaraan voldaan moet worden om in aanmerking te komen voor een medicatiebeoordeling. Deze selectiecriteria vindt u hier. Uiteraard kunt u ook zelf contact opnemen met de apotheek als u een medicatiebeoordeling wilt. In dat geval kunnen we bespreken of u hier baat bij heeft en dit eventueel met u inplannen.

Wat is een medicatiebeoordeling?

Bij een medicatiebeoordeling gaat u samen met één van onze consulenten in gesprek over uw medicatie. Tijdens dit gesprek zullen uw wensen, klachten en ervaringen met betrekking tot uw geneesmiddelen worden besproken. Na dit gesprek gaat de apotheker deskundig beoordelen of er wat verbeterd kan worden aan uw behandeling. Hierbij zal met name gekeken worden naar het verminderen van de risico’s als u meerdere geneesmiddelen tegelijkertijd gebruikt. De apotheker streeft er tevens naar om u zo min mogelijk medicijnen te laten gebruiken. In overleg met u en uw huisarts zal worden besloten of geneesmiddelen gestart, gestopt of gewijzigd kunnen worden. Ook kunnen de innamemomenten, doseringen en toedieningsvormen eventueel aangepast worden naar wat het beste bij u past.

Wordt een medicatiebeoordeling ook vergoed door mijn zorgverzekering?

Medicatiebeoordelingen zijn een onderdeel van de basisverzekering. De kosten van de apotheek voor een medicatiebeoordeling vallen meestal wel onder het eigen risico. Er zijn verzekeraars die een medicatiebeoordeling buiten het eigen risico laten. U kunt dit nalezen in de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar.

Medicijnrol/Baxterrol

Wat is een medicijnrol of Baxterrol?

Een medicijnrol of Baxterrol is een verpakkingsvorm waarin de geneesmiddelen per dag en per tijdseenheid geordend zijn in afzonderlijke zakjes. De medicijnrol of Baxterrol wordt afhankelijk van uw situatie per week of per twee weken verstrekt.

Niet alle geneesmiddelen kunnen verpakt worden in deze zakjes. In de regel zijn hiervoor alleen vaste orale geneesmiddelen zoals tabletten of capsules geschikt.

Wordt een medicijnrol of Baxterrol vergoed door mijn zorgverzekering?

Een medicijnrol wordt vergoed vanuit de basisverzekering. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om voor de vergoeding in aanmerking te komen.

De eerste aanvraag voor een medicijnrol dient u in bij uw huisarts. Uw huisarts geeft na akkoord uw verzoek door aan ons. Vervolgens nemen wij het over en gaan wij samen met u in gesprek over de mogelijkheden.

Kom ik in aanmerking voor een medicijnrol of Baxterrol?

Een medicijnrol of Baxterrol is een relatief dure oplossing voor de gezondheidszorg. Zorgverzekeraars hebben daarom voorwaarden opgesteld waaraan u moet voldoen om in aanmerking te komen voor een medicijnrol of Baxterrol.

Om dit te beoordelen kunt u het beste contact opnemen met één van onze consulenten. Door middel van een intake gesprek bepaalt de consulent samen met u of u in aanmerking komt voor een medicijnrol of Baxterrol.

Pil Herhaalservice

Heb ik een (herhaal) recept nodig voor de anticonceptiepil?

De eerste keer krijgt u uw anticonceptiepil mee voor drie of zes maanden en kunt u zich gratis aanmelden voor onze Pil herhaalservice. Vervolgens zullen wij u een herinneringsmail sturen om de pil te bestellen wanneer deze bijna op is. Deze kan elke keer voor maximaal één jaar besteld worden. Hiervoor is geen herhaalrecept nodig. Mocht u tussentijds last krijgen van bijwerkingen, dan kunt u een afspraak maken met de Pilconsulent om alternatieven voor uw anticonceptiepil te bespreken.

Privacy

Met wie delen jullie mijn medische gegevens?

Wij delen uw medische gegevens alleen met zorgverleners, personen en/of organisaties waar u toestemming voor geeft.

Zijn mijn gegevens veilig bij jullie?

Ja, uw gegevens zijn veilig bij apotheek de Vriendschap.

Ons beveiligingsbeleid is conform de geldende wet- en regelgeving. Om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen wordt ons beveiligingsbeleid regelmatig aangepast op basis van de nieuwe ontwikkelingen.

Ook zijn wij gebonden aan ons medisch beroepsgeheim en mogen wij uw gegevens niet onrechtmatig verstrekken.

Reizigersconsult

Ik ga op vakantie naar het buitenland en neem medicijnen mee, waar moet ik rekening mee houden?

Gaat u naar een Schengenland en gebruikt u medicijnen die onder de Opiumwet vallen? Dan is het nodig om een Schengenverklaring aan te vragen. Deze is 30 dagen geldig en eenvoudig aan te vragen via het CAK. Wees er op tijd bij, het kan namelijk vier tot zes weken duren tot de aanvraag voltooid is.

Op onze website kunt u bij Zorg & Service onder het kopje ‘Reizigersconsult’ meer lezen over het reizen met Opiumwet geneesmiddelen.

Als u naar een land reist dat geen onderdeel uitmaakt van de Schengenlanden, heeft u mogelijk een Engelstalige medicijnverklaring nodig. Wanneer u meerdere medicijnen gebruikt, is het raadzaam om een Actueel Medicatieoverzicht (AMO) mee te nemen op reis. Deze kunt u ook in het Engels aanvragen. Als u in het buitenland medische hulp nodig heeft, kunnen artsen rekening houden met de medicatie die u gebruikt. U kunt per e-mail, ons contactformulier of aan de balie een Actueel Medicatieoverzicht opvragen.

SpeedFiller

Wat is een SpeedFiller?

De SpeedFiller is de machine waarmee medicijnen van een etiket worden voorzien en vervolgens automatisch tot op recept niveau worden verdeeld. De SpeedFiller is een semi automatische oplossing waarbij het werk van de apothekersassistent vereenvoudigd en verminderd wordt. Op deze manier kunnen wij op een zeer efficiënte wijze uw bestelling gereed maken, waardoor wij meer tijd voor u aan de balie hebben.

Spoedrecepten buiten openingstijden

Waar kan ik terecht buiten de openingstijden van apotheek de Vriendschap?

Buiten openingstijden kunt u terecht bij de Scheperapotheek in het Treant Scheper Ziekenhuis te Emmen of bij de Wilhelmina Apotheek in het Wilhemina Ziekenhuis te Assen.

Let op dat u extra kosten betaalt (binnen het eigen risico) bij de dienstapotheken. Neem daarom een geldig verzekeringspasje mee. Als uw verzekering de medicijnen niet (geheel) vergoed, zal het medicijn ook direct afgerekend moeten worden.

Uitwisselen van medische gegevens (LSP)

Met wie delen jullie mijn medische gegevens?

Wij delen uw medische gegevens alleen met zorgverleners, personen en/of organisaties waar u toestemming voor geeft.

Waar kan ik toestemming geven voor uitwisseling van medische gegevens via het LSP?

U kunt toestemming geven voor het LSP bij één van onze vestigingen. Maar u kunt het online toestemmingsformulier ook downloaden, invullen en naar ons mailen.

Wat is het LSP?

Het Landelijk Schakelpunt (LSP) is een zorginfrastructuur: een netwerk waar zorgaanbieders op kunnen aansluiten. Via dit netwerk kunnen zij medische gegevens over hun patiënten raadplegen in elkaars systemen – 24 uur per dag, zeven dagen in de week. Het Landelijk Schakelpunt is hiervoor speciaal ontwikkeld en beveiligd.

Het Landelijk Schakelpunt is geen database: er worden geen medische gegevens in opgeslagen. Die gegevens blijven gewoon staan in de dossiers bij de huisarts en apotheek. Daar kunnen andere zorgaanbieders, via het Landelijk Schakelpunt, de belangrijkste informatie bekijken.

Meer informatie over het LSP kunt u vinden op de website van vZVZ.

Verbandconsulent

Kan ik verbandmiddelen bestellen bij jullie?

Bij ons kunt u altijd verbandmateriaal bestellen. Daarnaast hebben wij ook een ruim assortiment op voorraad. U kunt uw verbandmateriaal per e-mail of per telefoon via onze Contact pagina bestellen.

Worden verbandmiddelen vergoed door mijn zorgverzekering?

In bijna alle gevallen kunt u chronisch verbandmateriaal vergoed krijgen via ons. Mocht u het zeker willen weten dan kunt u contact opnemen met onze Verbandconsulent.

Zelfzorgadvies

Kan ik altijd voor zelfzorgadvies bij jullie terecht?

Voor vragen over zelfzorg kunt u altijd langskomen. Bij gevoelige vragen kunnen we op uw verzoek gebruik maken van één van de spreekkamers. Wij kunnen met u bespreken welk middel het beste voor u werkt. Hierbij houden we rekening met de geneesmiddelen die u al gebruikt, zodat we zeker weten dat het veilig is. Bij twijfel zullen we u doorverwijzen naar de huisarts.